Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP) Eskişehir

Çoğumuz, üstün yetenekli, üstün zekalı ve dahi öğrencilerin eğitim sisteminin işleyişi içinde zamanla kaybolup gittiklerinden şikâyet etmişizdir. Bu sorun temel alınarak kurulan Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP), üstün yetenekli öğrencilere, örgün eğitimlerine ek olarak, bireysel farklılıklarına uygun ve bilimsel temellere dayanan destekleyici eğitim etkinlikleri sunmayı amaçlamaktadır.
Türkiye dışında bazı ülkelerde, 11-12 yaşlarında bazı üstün zekalı öğrenciler üniversitelerden dersler almaktadırlar. Bu öğrenciler 13-14 yaşlarında iken üniversiteyi bitirme olanağı bulabilmektedirler. Ancak ülkemizin eğitim sistemi bu tür bir uygulamaya müsade etmemektedir. ÜYEP'te bu sorunu farklı bir yolla çözmeye çalışıyoruz. ÜYEP öğrencileri, üniversitede çalışan öğretim üyelerinden ve bilim insanlarından dersler alarak kendilerini geliştirme olanağı bulacaklardır. Amacımız, üstün yetenekli öğrencilere sadece iyi eğitim vermek değildir; daha uzaklara bakmaktayız. Genç üstün potansiyelleri başarılı yetişkinlere dönüştürmek nihai amacımızdır. ÜYEP, öğrencilerin yeteneklerini keşfettikleri, kendilerini geliştirme olanağı bulacakları eğitsel bir ortam olacaktır. ÜYEP sınıflarında geleceğin bilim insanlarının tohumlarını atmayı hedefliyoruz. ÜYEP öğrencilerini gelecekte olağanüstü başarılı, sıradışı kişilikler olarak görmek bizim en önemli vizyonumuzdur.
Başvurular,***25 OCAK 2008 ve 06 ŞUBAT 2008 tarihleri arasında Eğitim Fakültesi ÜYEP Ofisinde yapılacaktır.
hafta içi mesai saatlerinde hafta sonları ise saat 10:00-15:00 arasında alınacaktır.
http://www.uyep.anadolu.edu.tr/Basvurular.html