YENİ MODELDEN BEKLENTİLER
•İlköğretim programlarının öğretilmesi ön plana çıkacak, böylece öğrencilerin muhakeme ve yorum yapma yetenekleri gelişecektir.
•Öğrencilerin bireysel gelişimleri, yetenekleri, ilgi alanları, farklılıkları, bilgi ve becerileri tam olarak ölçülmüş olacaktır.
•Öğrencilerin ilköğretim süresince gerçekleştirmiş oldukları davranışlar ile yöneltme yönergesi çerçevesinde belirlenen yetenek ve ilgileri ortaöğretime geçişte değerlendirilmiş olacaktır.
•Eğitim sistemi, tek oturumda yapılan bir sınav olan OKS'ye odaklı olmaktan kurtulacaktır.
•Genel liselerin eğitim kaliteleri artırılmış olacaktır.
•Sınavların zamana yayılması ile bir sınavın sebep olacağı puan kaybının telafisi mümkün olduğundan, öğrencilerim yaşadığı sınav stresi olması gereken düzeyde tutulacaktır.
•Diploma puanının değerlendirmeye katılması, okulda yapılan sınavların da önemini artıracak ve öğrenci tüm derslere aynı ilgi ve gayreti gösterecektir.
•Okul dışı kurumlara olan bağımlılık azalacak.
•Ortaöğretime geçişte sürece dayalı ve objektif bir yerleştirme sistemi gelişecektir.
•Okul kültürü öğretmenin etkinliği bağlamında daha güçlü hâle gelecektir.
•Öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarının ortaöğrenime geçişte değerlendirilmesine imkân verilecektir.
•Okulda sunulan eği-tim ve öğretim güçlendirilecek, daha anlamlı hâle gelecektir.
•Ergenlik döneminin coğrafi farklılıklar nedeniyle değişik yaş gruplarında yaşanması ve bu dönemde sınava giren öğrencilerin olumsuz etkilenmeleri, her sınıf ve yaş kademesinde değerlendirmenin yapılacak olması sebebiyle en az düzeye inecektir.
•Eğitim-öğretim sınav merkezli olmaktan çıkarak okul-öğrenci merkezli olacaktır.
•6-8. sınıflardaki sınavların herhangi birinde başarısız olan öğrencilere diğer sınavlar vasıtasıyla telafi imkanı verilecektir.
• Mesleki eğitime yönelmenin artırılacağı düşünülmektedir.
•Uygulama ÖSS'yi de olumlu yönde etkileyecektir.
sebahattin@sebahattineker.com